Az elkerülő útról egyeztettek, Oroján továbbra sem kérné ki az egriek véleményét

Beszámolót tartottak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársai a Városházán a egri elkerülő út tervezésének jelenlegi állapotáról.

A szakemberek hangsúlyozták a közösségi tervezés fontosságát, mely legfontosabb célja, hogy a jövőben megépülő 2×1 sávos út valóban tükrözze a közösség szükségleteit valamint igényeit – derül ki Mirkóczki Ádám Facebook-bejegyzéséből.

Bogdán Béla, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője hangsúlyozta: egyelőre a tervezés nagyon korai szakaszban van, így egyes elemei még rugalmasak. Nagyjából 6-8-10 nyomvonalsávot jelöltek ki a szakemberek, amelyeket a lakosság és a különböző szervezetek, intézmények visszajelzései alapján módosítottak.

Jelenlegi számítások szerint az út az évtized végére készülhet el.

 

Pajtók Gábor országgyűlési képviselő a Homok utcai szakasz, Farkas Attila alpolgármester az Újsor utcai szakasz kapcsán kifogásolta, hogy a nyomvonal túl közel húzódik a lakóházakhoz.

A polgármester szeretné, ha a végső döntésnél a város lakosainak megfelelő megoldás születne, „hiszen Eger közlekedésének jövőjét fogja meghatározni a nyomvonal”.

A tanácskozáson világossá vált az is, hogy Oroján Sándor fideszes frakcióvezető továbbra sem akarja kikérni a város teljes lakosságának véleményét az elkerülő útról.

A politikus Facebook-bejegyzésében ezúttal is a belső nyomvonal ellen tiltakozó 2600 aláírásra, illetve a NIF Zrt online felmérésének eredményére hivatkozik, mint egyértelmű bizonyítékra, hogy az egriek a külső nyomvonalat támogatják.

Mirkóczki Ádám azonban továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy az egriek népszavazás keretében mondják el, mit szeretnének, hogy ő aztán ezt képviselhesse. A polgármester a november 24-i közgyűlésen javasolta referendum kiírását mindhárom (külső, belső és hibrid) nyomvonalról, ám ezt a Fidesz és a velük együttműkődő „ellenzéki” képviselők leszavazták.

Mirkóczki több alkalommal is hangsúlyozta: a projekttel szembeni hangulatkeltés akár oda is vezethet, hogy a döntéshozók a konszenzus hiányát látva inkább máshova viszik a több tízmilliárdos beruházást, s így kútba Eger több mint 30 éves célkitűzése, a várost élhetőbbé tevő elkerülő út megépülése.

Facebook
Email