Mirkóczki: a kezdetektől csúnyán átverték az egri civileket az elkerülő út ügyében

Oroján Sándor és Keresztes Zoltán egy olyan illúzióba ringatta őket, amely soha nem volt reális, és ezért még a városi büdzsét is megcsapolták.

Sajnálom a belső nyomvonal ellen tiltakozó egri civileket. Sajnálom a Kertvárosi Civil Társaságot – írja pénteki Facebook-bejegyzésében Mirkóczki Ádám.

Elhitették velük, hogy ha elég hangosak, elég dühösek lesznek és felsorakoznak mögöttük, majd a belső nyomvonalat a kukába dobja az állami NIF Zrt – emlékeztet a polgármester.

A polgármester szerint a két képviselő „nagyon csúnyán megvezette az egri közvéleményt és a város keleti felén élő lakosokat”. Ugyanis évek óta köztudott és világos, hogy az egri tehermentesítő út egy kiemelt állami beruházás.

„Ez annyit tesz konyhanyelven, hogy a kormány megrendel, a kormány fizet és beruház, az önkormányzat pedig a törvények értelmében együttműködik”

– mutat rá Mirkóczki Ádám.

Hivatalos: Orojánék az első perctől zsákutcába vezették az elkerülő út körüli vitát

A városvezetés ezt „ezerszer elmondta minden alkalommal”, és éppen ebből kiindulva intettek „nyugalomra és konszenzuson nyugvó párbeszédre” minden képviselőt.

Mirkóczki “város-stratégiai nyugalmat” kér az elkerülő út kapcsán

De a két képviselő nem akart sem konszenzust, sem párbeszédet – hangsúlyozza a polgármester.

„A momentumos Keresztes és a fideszes (?) Oroján, még az egri adóforintokat is képesek voltak ezért egymásnak megszavazni és megcsapolni a városi büdzsét fejenként havi 125-125 ezer forinttal, mondván, majd ők megoldják. Hát jól megoldották.”

– fogalmaz Mirkóczki.

Visszavennék Oroján és Keresztes útbiztosi prémiumát, miután kiderült, hogy az egész kampányuk kamu volt

 

  • Egyrészt a cirkuszon kívül semmit nem csináltak,
  • Másrészt pénzt nyúltak le ezért a semmiért,
  • Harmadrészt értelmetlenül felhecceltek hiszékeny és reménykedő egrieket

– foglalja össze a polgármester, aki szerint a két politikus kizárólag politikai hasznot remélt „ettől az elejétől hazug tiltakozástól és azt, hátha a város vezetése ebbe belebukik.

„Pedig ebbe egyedül csak Eger bukhat bele.”

– mutat rá Mirkóczki.

Emlékeztet: egy ilyen mértékű infrastruktúra fejlesztés sok évtizedre, de inkább egy évszázadra meghatározza Eger közlekedési jövőjét. Ennek az útnak a tervezése sok évre, számtalan szakmai és társadalmi egyeztetésre, vitára nyúlik vissza. Olyannyira, hogy ő még kisgyermek volt, amikor elkezdődött az első nyomvonalak tervezése – idézi fel a polgármester.

„Ezt a kérdést nem lehet és nem is szabad egy felheccelt politikai kampánnyal eldönteni, ahogy azt Orojánék próbálták”

– szögez le.

Hozzáteszi: nem csak a tiltakozók érdekét, hanem a város egészének jövőjét kell szem előtt tartania, nem csak a tiltakozó 2600 aláírásra kell tekintettel lennie, hanem 51000 egrire. Hangsúlyozza: ez nagyon nehéz kérdés és biztos, hogy nincs olyan döntés, amely mindenkinek egyformán jó.

Ezért javasolta és találr megértő fülekre a tervezőmérnökök részéről, hogy a belső nyomvonal ellen tiltakozók érdekeit figyelembe véve, egy “hibrid” megoldás szülessen – írja a polgármester.

„Ebben a szakemberek partnerek voltak és keresték a konszenzust. Aztán megérkezett, mint elefánt a porcelánboltba Oroján szörnykoalíciója és szétvertek mindent”

– fogalmaz Mirkóczki Ádám.

A kormány pedig most él a törvényi lehetőségével: megoldja erőből, megoldja egyedül, megoldhatja nélkülünk – mutat rá. Hozzáteszi: különböző és nem feltétlenül törvényes eszközökkel a város ugyan megakadályozhatjaezt a sok tízmilliárdos beruházást, ám úgy véli, ez nem volna Eger érdeke.

„Amit Oroján és szörnykoalíciója művel, az a vegytiszta Eger-ellenesség.”

– összegez a polgármester.

(Fotó: Oroján Sándor Facebook-oldala)

Facebook
Email