Majdnem újranyitották a parkolóházat, de a közgyűlési többség leszavazta

A Katona téri parkolóház megnyitását célzó javaslatot nyújtott be a Közgyűlésnek a polgármester, ám a feltételeket a testület többsége elutasította.

A bérleti szerződés időtartamra egy évre szólna, a havi bérleti díj nettó 5,8 millió forint lenne. A tulajdonos a létesítmény zárva tartásának idejére is követeli a bérleti díjat, amely 14 milliós összeget jelent.

Mirkóczki Ádám hangsúlyozta: tisztában van vele, hogy a feltételek rendkívül előnytelenek, ám a javaslat célja, hogy „időt adjunk magunknak” egy hosszabb távú, előnyösebb megoldás kidolgozására.

A létesítmény mielőbbi megnyitását azonban fontosnak tartja, hiszen a turista szezonban komoly gondokat okozhat, ha nem működik.

A Fidesz-frakció a magas bérleti díjon kívül mindenekelőtt azt kifogásolta, hogy szerintük jogalap nélkül kellene kifizetni a zárva tartás idejére a bérleti díjat, hiszen érvényes szerződés ebben az intervallumban nem volt. Nem tartották elfogadhatónak azt sem, hogy az új szerződés értelmében az önkormányzatnak már nem lenne vételi és vevő kijelölési joga.

A polgármester elmondta: ő maga is rendkívül magasnak tartja a bérleti díjat, ám ennek oka a rövid távú szerződés, amely azonban még így is sokkal jobb megoldás, mint a Fidesz által annak idején javasolt 25 éves elköteleződés. Hozzátette: a tárgyalások során derült ki igazán, mennyire „óriási hiba” volt a parkolóház januári bezárása, amelyről az EVAT vezetése döntött. A tulajdonos ugyanis ezt „ultimátumként” értelmezte, és most már „megbízhatatlan partnerként” kezeli a várost, elsősorban ennek köszönhetőek az előnytelen feltételek.

Megjegyezte: a létesítmény városi tulajdonba vétele lenne a legjobb megoldás, lehetőleg ingatlan cserével, hiszen anyagi fedezet erre nincs, hitelt pedig nem vehet fel az önkormányzat. Jelenleg tehát ez az út még nem járható.

Mirkóczki Ádám rámutatott: ma már ebben az ügyben nincs jó döntés.

A felelősök azok, akik a „gazdasági merényletet” 13 évvel ezelőtt elkövették azzal, hogy „a város nyakába zúdították ezt a fenntarthatatlan konstrukciót”, amely hosszú esztendőkön át évente 50 milliós veszteséget okozott Egernek.

Emlékeztetett: a Parkolóház építését 2010 februárjában szavazta meg a Közgyűlés. (Az akkori testületben helyet foglalt többek közt a Fidesz-frakciót jelenleg vezető Orosz Lászlóné is – a szerk.)

Azoknak az öröksége a parkolóházi mizéria, akik ma a leghangosabbak az ügyben

A közgyűlés szünetében a városvezetés és a képviselők tárgyaltak a tulajdonossal, aki hajlandó volt a 14 millió forintos követelésről lemondani (amelyet az EVAT-on szándékoznak jogi úton behajtani). Az önkormányzat vételi jogát azonban csak egy későbbi, hosszú távú szerződésbe hajlandóak belevenni.

A fideszes Dr. Csetneki Attila szerint azonban a város vételi joga az előző szerződésből következően az új kontraktusba is belefoglalható. Mirkóczki Ádám leszögezte: ő is annak örülne, ha ez volna a valós jogi helyzet, ám a tulajdonos ezt homlokegyenest ellenkezőleg látja.

Tehát, ha a Közgyűlés olyan döntést hoz, hogy e nélkül nem kötnek szerződést, akkor a parkolóház zárva marad.

A testület ennek ellenére végül olyan határozatot fogadott el, amely ragaszkodik ehhez a feltételhez, így a parkolóház egyelőre még biztosan nem nyithat ki.

Facebook
Email