Idén is Egerbe jönnek a Harley-sok, és újraélesztenék a Bervát

Gigaszelfi és motorkiállítás is lesz a Dobó téren, és talán még a legendás egri moped is újraéled.

Idén is fontos állomása és attrakciója lesz a Harley-Davidson Open Road Tour-nak Eger, ahová május 19-én, pénteken a kora délutáni órákban érkeznek majd az idén 120 éves születésnapját ünneplő legendás amerikai márka hazai és Magyarországra látogató külföldi rajongói.

Hankó Ákos a Harley-Davidson Budapest tulajdonosa a túra ötletgazdája és szervezője Egerben járt, ahol a város polgármesterével, Mirkóczki Ádámmal, alpolgármestereivel, Farkas Attilával és Minczér Gáborral, valamint az Open Road Tour fővédnökével, Knezsik Istvánnal az Autós Nagykoalíció elnökével egyeztetett.

Nagyon kellemes emlékeket őrzünk Egerről és Heves Vármegyéről, nem véletlen, hogy idén is ebben a térségben túrázunk majd. Az pedig külön öröm, hogy Farkas Pál tájmérnök, ökológus, a Globalplant Garden kertészet tulajdonosa személyében egy helyi Harley Owner Group (HOG) tagunk, míg Kovács Attila fertálymester, a Top Auto Szervíz tulajdonosa és Minczér Gábor alpolgármester személyében két lelkes motorosunk és – remélhetőleg – leendő HOG tagunk is velünk lesz – magyarázta Hankó Ákos.

Hozzátette: „Mindhárman olyan lelkesedéssel érveltek idén is Eger mellett, hogy fel sem vetődött, hogy ne térjünk vissza.”

A Harley Budapest tulajdonosa azt is hozzátette: az Egeren kívül Hatvant, Mezőkövesdet, Szerencset, Miskolcot és Sárospatakot is érintő idei Open Road Tour hazatérés előtti utolsó állomása Kápolna lesz.

Kápolnát múlt évben különösen a szívükbe zárták a Harley-sok, hiszen bár a múlt évi túrájukon csak egy órát töltöttek ott, „szeretettel, lelkesedéssel, nagyszerű zenével és szervezéssel, valamint a helyi iskola tanulói egy igazán különleges Harley-Davidson rajzzal fogadtak minket” – meséli Hankó Ákos.

Ráadásul a csapat számos tagja állatszerető, így ismét visszatérnek a Kápolnai Macskaárvaházhoz is, ahová adományt visznek a mentett macskáknak és ismét fákat ültetnek majd – vázolta Hankó Ákos a terveket.

Azt is megtudtuk: Egerben a Dobó térre érkeznek majd a motorosok, ahol a különleges hátteret, a legendás Egri vár látványát kihasználva a világ egyik legnagyobb selfijével készülnek, amelyen a túra összes résztvevője rajta lesz.

Természetesen a Dobó téri élő motorkiállításon bárki testközelből megcsodálhatja majd a gyakran többtízmillió forint értékű és nemritkán több éves munkával egyedivé varázsolt Harley-kat, amelyekről az érdeklődők szakértők segítségével különleges érdekességeket is megtudhatnak majd.

Mirkóczi Ádám elmondta: a Harley-sok egri programját úgy szeretnék megszervezni, hogy minden résztvevő, akár magyar, akár külföldi, szívesen visszatérjen majd hozzánk családdal, barátokkal, akár hosszabb időre és élvezze Eger csodálatos hangulatát, történelmi nevezetességeit, gasztronómiai kínálatát és vendégszeretetét.

open-road-2
« A 4 »

Berva a 21. században?

A Harley 120 éves magyarországi születésnapi partija, és az Open Road Tour fővédnöke, Knezsik István egri látogatása alkalmából, a közös harley-s egyeztetés előtt egy négyszemközti megbeszélést is tartottak a nemzetközi hírű autóipari szakemberrel, amelynek témája Eger sajnos rövid életű, de annál fantasztikusabb járműipari ikonjának, a Berva mopednek az ügye volt.

A legendás kis kétkerekű emlékének megőrzése érdekében számos ötlet és javaslatot felmerült. Az már bizonyos, hogy március 17. és 19. között, Közép-Európa egyik legrangosabb járműipari seregszemléjén, az AMTS Tuning Show-n, a Magyarok a Világ Járműgyártásában pavilonjában bemutatkozik Eger és a Berva, de gondolkodnak egri fiataloknak szánt dizájn pályázatban is, ahol mindenki megalkothatja a legendás kis moped XXI. századi stílusát.

Arra is megkértem Knezsik elnök urat, hogy próbáljon minket olyan pénzügyi-szakmai befektetőkkel összekapcsolni, akik bármilyen formában fantáziát látnának a Berva újraélesztésben

– tette hozzá a polgármester.

Ami szintén bizonyos, hogy a május 19-én az Egerbe hozzánk érkező Harley-soknak és persze az érdeklődő egrieknek a Dobó téren összerakunk egy kis Berva-történeti tárlót, amely bemutatja a legendás moped születését és azt is: miért nem válhatott ez a kis jármű végül Eger Vespájává – mondta el Mirkóczki Ádám.

Facebook
Email