Döntött a Közgyűlés: Egerbe is érkeznek az elektromos rollerek

200 darab jármű állhat üzembe még a nyáron.

Az önkormányzatot egy számos más városban rollermegosztó szolgáltatást működtető cég kereste meg együttműködési ajánlattal. A beruházás a város részéről nem igényel semmilyen forrást, a rendszert a vállalkozás építi ki, amely közterülethasználati díjat fizet az önkormányzatnak.

A cég tájékoztatása szerint az üzemeltetés hátterében futó szoftver rugalmas, és gyorsan alakítható a város igényei szerint.

Lehetőség van úgynevezett „no go”, „no parking” és sebességkorlátozó zónák kialakítására az önkormányzat és a szakemberek igénye szerint.

A tervezett működési terület Eger, Ostoros, illetve Kistálya belterülete. A kötelező parkolási zónákat a Szépasszony-völgyben, és a Dobó-tér környékén alakítanák ki, ahol a felhasználók csak a kijelölt pontra rakhatnák le a rollereket. A tervezett „no go” zónák, ahova rollerrel nem hajthatnának be a rollerezők: a vár, a Donát temető, a Hatvani temető, a Gröber temető, a Kisasszony temető, illetve a Szépasszony-völgy egy része.

Az eszközök applikáción keresztül indíthatók, a rollerek maximális sebessége 25 km/h, az eszközök hatótávolsága kb. 40 km. Eger városában a működést a tervek szerint alvállalkozóval, a Somos Bike Kft.-vel oldanák meg. Ők végeznék a rollerek logisztikáját, valamint szervizelését is. Az alvállalkozók feladata a szerviz központban a rollerek töltése és ellenőrzése, szükség esetén javítása. A logisztikai feladatokba beletartozik nem csak a rollerek kihelyezése az utcára vagy begyűjtése, de azok átcsoportosítása is, amikor túl sok roller gyülemlik fel egy helyszínen, vagy a félre eső helyekről a frekventált területekre való áthelyezése is.

Eger városában 200 db BirdThree rollerrel kezdenék meg a szolgáltatást.

Ezeken a rollereken első és hátsó fék is található, és tesztek során kiderült, hogy Eger emelkedői sem okoznak problémát, könnyedén felmegy a meredek utcákon is.

A percdíj várhatóan 60 forint körül alakul, a feloldás 250 forint.

A rollermegosztó rendszer a nyáron tesztüzemben működne, a tapasztalatokat ősszel elemzik, és ha szükség van rá, módosítják a „no go”, „no parking”, vagy sebességkorlátozó zónákat.

Facebook
Email