Az előző vezetés öröksége a Kertész úti parkolóház áldatlan állapota

A létesítmény tervezése és kivitelezése során is súlyos hibák történtek – derült ki Minczér Gábor hétfői sajtótájékoztatóján.

„Az egy főre jutó rossz parkolóházak tekintetében Eger valószínűleg rekorder Magyarországon”

– jegyezte meg az alpolgármester Katona téri parkolóház körüli mizériára is utalva.

Azoknak az öröksége a parkolóházi mizéria, akik ma a leghangosabbak az ügyben

A legutóbbi közgyűlésen a Kertész úti létesítményre hivatkozva a Fidesz azzal vádolta meg a városvezetést, hogy „más tollával ékeskedik”, kizárólag az előző vezetés beruházásait fejezik be. Az alpolgármester leszögezte: ez nem igaz.

„Igaz, hogy kisebb léptékű, de hiánypótló projekteket valósítottunk meg” – mutatott rá. Példaként többek közt a Grőber-temető és az Iparosok útja felújítását, vagy a Lenkey-ház hamarosan induló rekonstrukcióját említette.

Hozzátette: az általuk megörökölt beruházásokról nagyrészt kiderült, hogy alulfinanszírozottak, és hiányosan voltak előkészítve és megtervezve.

 

🎥Milyen feltételezhetően tervezői hibákkal szembesültünk a Kertész úti 🚙parkolóházban és mit tettünk, teszünk annak érdekében, hogy ezek javításra kerüljenek és egy használható parkolóháza legyen Egernek! 👇

Posted by Mirkóczki Ádám on Monday, June 12, 2023

 

Minczér szerint ennek jellegzetes példája a Kertész úti parkolóház.

Amikor 2019-ben a jelenlegi városvezetés megkezdte a munkát, már csak a kivitelezés volt hátra, a teljes előkészítő, tervező munka már lezajlott, és az építő céget is kiválasztották már.

Időközben azonban kiderült, hogy a projektnek semmilyen tartaléka nem volt, így az előre nem látható költségekre nem volt fedezet. Ilyennel pedig már a munkálatok legelején találkoztak, amikor fény derült rá, hogy a területen komoly talajszennyezettséget kell felszámolni, illetve a közműtérképek sem pontosak. Csak ezek a problémák több mint százmillió forintba kerültek.

A kivitelezés közben újabb gondok kerültek elő:

  • túl alacsony beengedési magassággal terveztek (mindössze 180 cm, amely kizárja a kisbuszok parkolását)
  • a vízelvezetést rosszul tervezték meg
  • a tömítés elégtelen volt.

 

A problémákat folyamatosan jelezték a kivitelezőnek, aki azonban csak ideiglenes megoldásokkal élt. Így a parkolóház a nagyobb esőzések idején beázik.

Az önkormányzat kötbérre is igényt jelentett be, ám az állam ezt nem tette lehetővé. A városvezetés ezért megrendelt egy részletes független szakértői elemzést, amely tételesen, oldalakon keresztül sorolja a tervezés és kivitelezés hibáit.

Így, ha jogi útra terelődik az ügy, a kifogások bíróság előtt is megállhatnak.

Ugyanakkor Minczér Gábor hozzátette: nem céljuk a pereskedés, ez csak a legvégső eszköz. Arra törekszenek, hogy a tervező és a kivitelező céggel együttműködve használhatóvá tegyék a parkolóházat.

Az alpolgármester leszögezte: a jelenlegi városvezetésre maradt a feladat, hogy megtalálják a valódi végleges megoldást a létesítmény ügyében, ám a felelősség nem őket, hanem az előző vezetést terheli.

Facebook
Email