Meglepő kijelentést tett a Közgyűlésben a fideszes Orosz Lászlóné. Eddig foggal-körömmel küzdöttek az újranyitás mellett, akkor is, ha hatalmas veszteséget okozna a városnak.
A fideszes képviselő asszony napirendi előtti felszólalásában azt kifogásolta, hogy a polgármester visszavonta a jelenleg az EVAT által bezárt parkolóházzal kapcsolatos előterjesztést, pedig „nagyon vártuk a megoldást”.
Orosz Lászlóné szerint a létesítményt már évekkel ezelőtt meg kellett volna vásárolnia az önkormányzatnak, ám ezt a városvezetés elmulasztotta.
Szerinte tarthatatlan állapot, hogy a jelenlegi helyzet havi 7 millió forintos bérleti költséget konzervál.
„Azt is elfogadjuk, hogy bontsuk le a parkolóházat, csak szülessen már döntés”
– szögezte le a fideszes képviselő. Ez a kijelentése már csak azért is érdekes, mert korábban a frakciót vezető Orján Sándor számos alkalommal hangsúlyozta, hogy a létesítményt mindenképpen újra kell nyitni, már csak azért is, mert választókörzetét „megfojtja a bezárt parkolóház miatt rászabadult autók tömege”.
Nem volt miből megvenni a parkolóházat
Mirkóczki Ádám válaszában hangsúlyozta: a parkolóház építése és bérlése Eger történetének legvállalhatatlanabb konstrukciója. Ez az akkori, 2010 elején regnáló döntéshozók és képviselők hibája – mutatott rá.
Azoknak az öröksége a parkolóházi mizéria, akik ma a leghangosabbak az ügyben
A polgármester emlékeztetett: amikor 2020. tavaszán lejárt a konstrukció első 6 éves szakasza, város elméletileg ugyan megvehette volna a létesítményt, ám erre semmilyen forrás nem állt rendelkezésre.
A járvány idején számos kormányzati elvonás sújtotta az önkormányzatokat, miközben megtiltották számukra a hitelfelvételt – idézte fel Mirkóczki Ádám.
Amikor a kormány 825 millió forint kompenzációt ad az intézményeink alapvető feladatainak ellátására, hogyan vásárolhatnánk meg egy parkolóházat – tette fel a kérdést a polgármester.
Megjegyezte:
ha az EVAT az egriek érdekeit képviselné, akkor nyitva hagyná az egyébként érvényes szerződés nélkül majdnem két éven át működő létesítményt, beszedné parkolási díjakat, de nem fizetné a nettó veszteséget generáló bérleti díjat.
Ezzel rábírhatná a tulajdonost “egy új és tisztességes piaci feltételeken alapuló” bérleti konstrukció kidolgozására.