Sorban állás nélkül intézhetjük okmányügyeinket a Plázakönyvtárban

Az Agria Park első emeletén található Plázakönyvtárban (Digitális Jóléti Ponton) önkiszolgáló ügyintézési pont létesült.

Az úgynevezett MIA Pontokon elhelyezett eszközt (Mesterséges Intelligencia Asszisztenst) január közepétől használhatjuk a Bródy Sándor Könyvtár sikeres pályázatának köszönhetően.

Az érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési oszlopot az Agria Park nyitva tartási idejében mindenki használhatja sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül.

A Plázakönyvtárban a következő ügytípusokat intézhetjük:

  • okmányügyek,
  • járműügyek,
  • anyakönyvi kivonat igénylés
  • erkölcsi bizonyítvány igénylés
  • lakcímbejelentéshez szükséges kérelem beadása.

Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Többek között a beépített kamera, a mikrofon, az ujjnyomat- és okmányolvasó, a hangszóró, a nyomtató, a bankkártya terminál, valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja.

A terminál használatához érdemes magunkkal vinnünk a személyes okmányainkat.

A használót az ügyintézés megkezdésekor egy üdvözlő képernyő fogadja az intézhető ügyek listájával. Az indítani kívánt ügytípus kiválasztását követően a felhasználó azonosítása következik valamely személyazonosításra alkalmas okmányának (útlevél vagy személyazonosító igazolvány) és arcképének segítségével. A Mesterséges Intelligencia Asszisztensek lépésről lépésre vezetik végig a felhasználót az ügyintézés menetén, mely folyamat zárásaként hiteles nyomtatott bizonylat igazolja az ügyindítás tényét, az állampolgár adatait és az indított ügy azonosító számát.

Napjainkban több száz kormányablakban, okmányirodában, postán és Digitális Jóléti Ponton találunk önkiszolgáló oszlopokat. A fejlesztés forrása 2,6 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetés finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretén belül.

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a Belügyminisztérium, a Budapest Főváros Kormányhivatala és a Digitális Magyarország Ügynökség alá tartozó szervezetek (IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.) valósítják meg.

(Fotó: Bródy Sándor Könyvtár)

Facebook
Email